KASZA JĘCZMIENNA PERŁOWA - MŁYNY STOISŁAW 




Kasza jęczmienna perłowa małe, połyskujące perełki uzyskuje się poprzez pocięcie jęczmiennego pęczaku, które następnie poddaje się obtoczeniu i polerowaniu. Sposób obróbki ziarna pozbawia ją nieco wartości zdrowotnych ponieważ w przeciwieństwie do kaszy mazurskiej proces obtaczania (polerowania) trwa dwukrotnie dłużej. Jednak jak wszystkie inne kasze jęczmienne i ta należy do grupy naturalnych, pełnoziarnistych, bardzo wartościowych produktów zbożowych a jej wygląd przypominający malutkie perełki zachwyca każdą nawet najwybredniejszą gospodynię domową. Kasza perłowa często pojawia się w zupach, choćby popularnym krupniku.

KASZA ZAPAKOWANA JEST W CZTERY WORECZKI PO 100 G KASZY .KASZE GOTUJE SIĘ DO OK 20 MINUT .JA GOTOWAŁAM JA IDEALNIE 20 MINUT I UGOTOWANA JEST IDEALNIE .

PODCZAS GOTOWANIA CAŁE WORECZKI WYPEŁNIŁY SIĘ KASZA JĘCZMIENNĄ .PO OTWARCIU WORECZKÓW UKAZAŁY SIĘ MALEŃKIE SZARAWE  PEREŁKI .KASZA JECZNIENNA MA WIELKIE ZASTOSOWANIE ZUPY GULASZ GOŁĄBKI SOSY FARSZE I TAK MOŻNA WYMIENIAĆ I WYMIENIAĆ .JA POSTANOWIŁAM ZROBIĆ GULASZ. ZMIENIĆ COŚ W OBIADACH, BO ILE MOŻNA JEŚĆ ZIEMNIAKI LUB MAKARONY .MAM PÓŁTORAROCZNA CÓRKĘ I DANIA Z KASZA SĄ BARDZO ZDROWE DLA NIEJ JAK I DLA CAŁEJ RODZINY .

OGÓLNIE MAŻ NIGDY NIE PRZEPADAŁ ZA KASZA. ALE JAK ZAUWAŻYŁAM ZE NAKŁADA SOBIE DOKŁADKĘ TO MUSIAŁO MU SMAKOWAĆ . CÓRCE JAK I MI RÓWNIEŻ SMAKOWAŁA .SMACZNA I ZDROWA .NA PEWNO CZĘŚCIEJ BĘDZIE GOŚCIŁA NA NASZYM STOLE . 


WARTOŚCI ODŻYWCZE W 100 g 
WARTOŚĆ ENERGETYCZNA 1421 KJ  336 KCAL
                                                            
TŁUSZCZE 2,2 g
W TYM KWASY TŁ.NASYCONE 0,4 g
WĘGLOWODANY 69 g
W TYM CUKRY 0,5 g
BŁONNIK 6,2 g
BIAŁKO 6,9 g
SÓL 0,01 g 








2 komentarze:

  1. Nie ma to jak domowy obiad z kaszą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. moja ulubiona kasza. Nie znałam jej wcześniej a teraz ją uwielbiam

    OdpowiedzUsuń